Молитва апостолу и евангелисту матфею

Апостол Матфе́й (Леви́й), евангелист, брат ап. Иа́кова Алфеева

Творение Феофаново

Пе́снь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну ца́ри́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́ ра́дуяся тоя́ чудеса́.

Припев: Святый Апостоле Матфее, моли Бога о нас.

Бога́тно пода́ждь ми́ все́льшуюся в тя́ бла́года́ть, Матфе́е всесла́вне, и слуго́ Христо́в: да вопию́ све́тло пропове́дая, и воспою́ ра́дуяся твоя́ чудеса́.

Весьма́ оста́вил еси́ земны́х смуще́ние: сло́ва бо, я́ко услы́шав вопло́щшагося гла́с, и бла́года́ти яви́лся еси́ строи́тель, и пропове́датель Богоприя́тен, Богоблаже́нне.

Самови́дец бы́в и слуга́ возсия́вшаго сло́ва, апо́столе, преве́чнаго Отца́, и проте́кл еси́, того́ прише́ствие бла́говеству́я все́м язы́ком.

Богоро́дичен:

Сме́рти потребле́ние и тли́ разруше́ние, жи́зни же явле́ние, благовести́л еси́, му́дре: Де́ва бо во утро́бе заче́нши непости́жнаго, и ми́р обнови́.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Бо́же́ственней твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Твоя́ апо́столы, сло́ве Бо́жий, свети́льники показа́л еси́ жи́зни, мра́к отгоня́щия безбо́жия, Влады́ко, и Боже́ственною твое́ю сла́вою ми́р ве́сь просвеща́ющия.

Твои́м вооружи́в всеору́жием Матфе́а хра́брейшаго, Спа́се, мучи́телей крепча́йша сего́ соде́ял еси́, Влады́ко, и потреби́теля показа́л еси́ и́дольския ле́сти, человеколю́бче.

Язы́ка твоего́ о́гненнаго веща́ние де́монская пожже́ ка́пища, Матфе́е Богодохнове́нне, паракли́тов орга́не, чрез его́же Христо́с пропове́дается, все́х жи́знь ипоста́сная.

Богоро́дичен:

Труба́ Богосло́вная, веща́ющая кре́пко, просвети́ лю́ди, Матфе́а Богому́драго, Тро́ицы сия́ние, па́че ума́ же воплоще́ние сло́ва, из Тебе́, Пречи́стая.

Седа́лен, гла́с 8. Подо́бен: Прему́дрости:

Во вся́ концы́ протече́ му́дрых твои́х глаго́л я́ко вои́стинну веща́ние, всехва́льне Госпо́день Апо́столе, Бо́говиде́ние все́м я́сно пропове́дал еси́, и язы́ков неразу́мие, в ра́зум приве́л еси́. Те́мже и́дольское омраче́ние отгна́в, све́т зна́ния во тме́ су́щим возсия́л еси́, Матфе́е всехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, подо́бен то́йже:

Яко свети́льника све́та и ученика́, я́ко самови́дца сло́ва Боже́ственнаго, вси́ хва́лим тя́, Госпо́день апо́столе: и́бо благода́тныя твоя́ мре́жи простира́я, слове́сныя ры́бы уловля́еши повеле́нием. Те́мже и язы́цы уловля́хуся си́лою Ду́ха, наставля́еми ве́рою, неботаи́нниче всехва́льне: моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, богоро́дичен:

Яко всенепоро́чная неве́сто творца́, я́ко неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище, и де́моном игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити: и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, светоно́сная, нетле́нная: отжени́ о́блак страсте́й, и вы́шняго прича́стия сподо́би, и све́та невече́рняго, моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния тебе́ вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле твое́й, Го́споди.

Ипоста́сному твоему́ сло́ву, Бо́же, науче́н, мирску́ю му́дрость разруши́ богови́дец учени́к, велегла́сно зовя́ тебе́: сла́ва си́ле твое́й, Го́споди.

Ублаже́нному от Христа́, ко́е благохвале́ние принесе́м тебе́, Богоглаго́ливе? Не мо́жет бо челове́к цветя́щия на тебе́ благода́ти сло́вом изрещи́, досточу́дне.

Нескве́рный Тво́й и чи́стый у́м ви́дев высоча́йший, я́коже свещу́ на све́щник высо́кий, су́щим во тме́ светя́щую, все́м, Богоявле́нне, предложи́.

Богоро́дичен:

Умерщвле́нное естество́ челове́ческое, бла́гослове́нная, возвы́сила еси́, я́ко высоча́йшаго ро́ждшая кре́пость, па́че естества́, всепе́тая отрокови́це, я́коже Матфе́й научи́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве твое́й: ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим тя́ ми́р подава́ющая.

Благода́ть прие́м всесвя́та́го Ду́ха, Боже́ственное оби́телище показа́лся еси́: Боже́ственно научи́в Богозна́ния све́ту, вве́рен бы́в догма́ты Христо́вы письме́ны изложи́ти, я́ко самови́дец Богоизбра́нный.

Язы́к тво́й тро́сть паракли́та бы́сть, ско́рое избавле́ние даю́щаго позна́вшим Влады́чество его́, и му́дрых вды́шущаго душа́м ра́зум Небе́сный, о, Матфе́е всече́стне.

Сия́юща чудесы́ и исцеле́ний благода́тьми, тя́ Христо́с посла́ ми́ру, де́монскую попира́юща кре́пость, и ду́ши просвеща́юща ве́рных, все́х пою́щих тя́, ми́ра пропове́дника.

Богоро́дичен:

Де́ва родила́ еси́ Сы́на преве́чнаго, в естество́ обле́кшася челове́ческое, я́коже науча́я Богоглаго́ливый рече́, и спа́сшаго сие́ от тли́ коне́чною благосты́нею, и Де́ва пребыла́ еси́.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в: но, я́ко Бо́г, из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, многоми́лостиве.

Евангели́ст от мы́тарства, я́ко после́дова тебе́, претвори́ся Богоглаго́ливый, всеси́льною твое́ю, вседе́телю, кре́постию, Матфе́й всеизря́днейший.

Управля́ется твоего́ благове́стия душепита́тельными словесы́ язы́ков мно́жество, возвыша́емо к доброде́телей высо́кому верху́, о, Матфе́е всеблаже́нне.

Матфе́а уловля́ются Богоплете́нными ученика́ мре́жами собо́ры ве́рующих всегда́, к твоему́ позна́нию, бла́годе́телю, наставля́еми.

Богоро́дичен:

Де́ву ро́ждшую воспису́я, благовеству́ет Тя́ вся́ческая сотво́ршаго, без се́мене и тли́, Всенепоро́чная, Матфе́й всеизя́щнейший.

Конда́к, гла́с 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Мыта́рства и́го отве́рг, пра́вды и́гу припря́глся еси́, и яви́лся еси́ купе́ц всеизря́днейший, бога́тство прине́с, ю́же с высоты́ прему́дрость. Отону́дуже пропове́дал еси́ и́стины сло́во, и уны́лых воздви́гл еси́ ду́ши, написа́в ча́с су́дный.

Икос:

Вра́жие мучи́тельство ну́дит мя́ несы́тно, и души́ моея́ все́ се́мя восхища́ет, Матфе́е, дру́же Христо́в, но са́м се́мя моли́тв твои́х да́в, уплоди́ к твоему́ служе́нию и покажи́ мя песнопе́вца твоего́ мале́йшаго, и сказа́теля мно́гих твои́х и вели́ких исправле́ний: и ко Христо́ве любви́, ка́ко, вся́ а́бие оста́вив, после́довал еси́ те́пле зва́вшему, пе́рвый бы́в благове́стник в ми́ре, написа́в ча́с су́дный.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся пою́ще: препе́тый Отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Бы́л еси́ пе́рваго осия́ния Боже́ственное изображе́ние, я́ко учени́к того́ светлостьми́ распаля́емь, ему́же поя́ глаго́лал еси́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, бла́гослове́н еси́.

Яко слуга́ сло́ва, всеблаже́нне, в Боже́ственныя оби́тели, иде́же Христо́с обита́ет, ты́ всели́лся еси́, я́коже тебе́ обеща́ Пребоже́ственный отце́в Госпо́дь и Бо́г еди́н все́х.

Неду́зи, Матфе́е, отго́нятся и отбега́ет мно́жество де́монов, су́щими в тебе́ дарова́ньми Боже́ственнаго Ду́ха, в ни́хже пе́л еси́: препе́тый отце́в, Госпо́дь и Бо́г, бла́гослове́н еси́.

Богоро́дичен:

Всепе́тую Де́ву написа́л еси́ Боже́ственными твои́ми словесы́, творца́ все́х ро́ждшую, апо́столе, ему́же вси́ пое́м: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, бла́гослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ рожде́ство́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти тебе́: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Манове́ньми, я́же в Тебе́, неосла́бными, Матфе́й свяще́ннейший обожа́емь, положе́нием же бы́в, естество́м е́же бы́л еси́, вселе́нную, Влады́ко, привлече́, пе́ти тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Якоже мо́лнию вселе́нней, сло́во Богосло́ва посла́, мра́к у́бо отгоня́ща, язы́ки же просвеща́юща Богосло́вия догма́ты. те́мже и поя́ше: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Сло́вом чи́стым и умо́м Бо́г с тобо́ю бесе́довал е́сть: ти́ну бо я́ко изсе́кл еси́, тому́ прибли́жился еси́ и премеси́лся еси́, сла́вне. Те́мже и пое́ши: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен:

На благодея́ние челове́ков Сло́во воплоти́тися изво́ли: две́рь бо де́вства про́йде Госпо́дь, и Богоро́дицу показа́. Те́мже зове́м: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, всебла́же́нная Богоро́дице, чи́стая Присноде́во.

Добро́ты у́мныя прия́л еси́ диади́му Боже́ственную, апо́столе, и ца́рствия же благоле́пнейшим венце́м украси́лся еси́, десни́цею Вседержи́телевою, и све́тишися, му́дре, со а́нгелы престо́лу предстоя́ Влады́ки Христа́, всеблаже́нне.

Дре́ва жи́зни досто́йно получи́л еси́, пропове́дник жива́го Бо́га, благовествова́в жи́знь ми́ру Боже́ственное посеще́ние: са́дом бо зна́ния не растли́л еси́ у́м, пребы́в незы́блен и неколе́блен це́ркве степе́нь, всебла́же́нне.

Неве́сту Христо́ву Боже́ственно украси́л еси́ Ева́нгелием твои́м, я́ко диади́мою, це́рковь, Богоблаже́нне, и ны́не Боже́ственную твою́ па́мять торжеству́ет све́тло, ю́же изба́вити вся́каго обстоя́ния и бе́д лю́тых, моли́ Матфе́е апо́столе.

Богоро́дичен:

Не́др не отступи́в безнача́льнаго роди́теля Сло́во Безнача́льное, я́коже благовеству́ет Матфе́й, пиша́, Бо́г воплоти́ся из Тебе́, Чи́стая Всепе́тая, в челове́чь о́браз всеобра́зно ве́сь оде́явся, и того́ прие́м сво́йства.

Свети́лен. Подо́бен: Посети́л ны́ е́сть

Сказа́ на́м Боже́ственная чудодея́ния, сла́вный Христо́ва Ева́нгелиа списа́тель, Матфе́й Богоприя́тный: его́же, любо́вию чту́ще, благосочета́нно воспои́м.

Сла́ва:

Мыта́рства и́го отве́рг разу́мно, Христу́ после́довал еси́, о, Матфе́е Богому́дре! следо́м же того́ чу́дно после́дуя, в прича́стии бы́л еси́ того́ ца́рствия, и сла́вы о́бщник, и таи́нник неизрече́нных.

И ны́не, богоро́дичен:

Всесвя́ты́я ру́ки Твоя́, Богоро́дице Де́во, и́миже зижди́теля носи́ла еси́, поднеси́ в моли́тву о на́с к нему́, я́ко да изба́вит ны́ вся́ких искуше́ний диа́вольских, и получи́ти бу́дущих о́ных бла́г сподо́бит, всепе́тая.

Источник: https://azbyka.ru/days/sv-matfej-levij

Молитва апостолу и евангелисту Матфею

  • Кто такой Матфей
  • Как читать молитвы к апостолу и зачем

Новый Завет показывает христианам не только жизненный путь Господа Иисуса Христа и Его взаимоотношения с апостолами и людьми, но и то, как формировалась Церковь в первые века своего существования. Ученики Христа, которые первые приняли решение следовать за Ним как за Царем и Мессией, причислены Церковью к лику святых.

Особого внимания среди них заслуживает Матфей — бывший сборщик налогов, человек, презираемый всеми, который сегодня выступает ходатаем перед Христом за всех, кто обращается к нему с молитвами.

Кто такой Матфей

В первых главах Евангелия рассказывает то, как Иисус Христос собрал Своих учеников. Он сам находил каждого из них и призывал отправиться за ним.

Среди учеников были преимущественно рыбаки, которые зарабатывали хлеб руками, но Матфей был особенным.

Он был сборщиком податей — в современности его профессия звучала бы как налоговый пристав или инспектор, но он собирал налоги не в казну Израиля, а Рима и поэтому считался презренным человеком и был ненавидим всеми евреями.

Святой апостол Матфей

Иисус впервые видит Матфея возле Капернаума, когда тот собирает подати с евреев. Господь обратился к будущему апостолу с простым предложением: «Следуй за мной!».

Обратите внимание

То, насколько быстро и без разговоров Матфей последовал за Господом, говорит о его вере в Мессию и отзывчивость и готовность служить Богу.

Он прошел с Христом все 3 года, был на всех собраниях и постоянно учился мудрости свыше.

После Воскресения Христа Матфей стал одним из 12 апостолов, активно строил церковь в Иерусалиме, а через три года после оставил общину и отправился по миру свидетельствовать и рассказывать людям Благую весть.

Дальнейшая информация о нем обрывиста. Известно, что он 6 лет прожил в Египте, где на основании записей Филиппа (еще одного ученика Христа) написал Евангелие, которое можно сегодня увидеть в начале Нового Завета. После этого он путешествовал по арабским странам — был 2 года в Персии, 4 года в Мидии и закончил жизнь где-то на территории Африки, проповедуя языческим племенам.

Из исторических документов известно, что из 12 апостолов только Иоанн умер своей собственной смертью, а остальные были казнены. Эта информация дает понять, что бывший сборщик налогов также расстался с жизнью принудительно, но не предал веру в Христа и сегодня является мучеником и святым.

Житийная икона святого евангелиста Матфея

Жизнь бывшего мытаря стала показателем того, что Господь никогда не смотрит на внешность человека или положение в обществе, безразлично Творцу и отношение других людей.

Важно! Небесный Отец смотрит только на внутреннее содержание, Ему важно состояние сердца человека и его вера.

Несмотря на работу мытарем, несмотря на презрение прочих, Иисус рассмотрел в простом мытаре святость и сделал его своим учеником.

Как читать молитвы к апостолу и зачем

В храмовых богослужениях апостола обязательно вспоминают два раза в год:

  • 29 ноября и 13 июля — праздник Собор 12 апостолов;
  • 21 сентября — день памяти.

В эти дни в храме звучат кондак и тропарь в честь ученика Мессии:

Святой Матфей считается покровителем всех работников налоговой и таможенной службы, а также бухгалтеров и счетоводов. Он стал символом того, что Господь смотрит на внутреннее содержание человека. Несмотря на неблагодарную и презираемую всеми работу, он смог стать святым апостолом благодаря своей вере в Мессию.

Святого Матфея просят о защите и успехе в финансовых делах, повышении или продвижении на службе

Читайте также:  Православие и иудаизм : отношение и мнение о религии, главные отличия от православной церкви

Ученика Христа просят о:

  • благополучии в финансовой сфере;
  • карьерном росте;
  • о решении проблем с налогами;
  • об успешном ведении бизнеса;
  • о сохранении семьи и благополучии в доме.

Помимо почитания святого кондаком и тропарем, читают и молитву к апостолу:

Совет! Делают это при желании и нужде, в ходе чтения молитвенного правила по утрам или вечерам. Желательно для обращения к святому приобрести его образ и установить в красном уголке.

Тропарь и кондак святому апостолу и евангелисту Матфею

Янв 26, 2019 15:34Администратор

Источник: http://molitva-info.ru/molitvoslov/molitvy-matfeyu.html

Апостол Матфей: как автор Евангелия эфиопов просвещал

Содержание:

29 ноября православные отмечают день памяти апостола Матфея, автора первого Евангелия. Кем был этот ученик Христов? Как он последовал за Иисусом? С какой целью написал Евангелие? В каких странах он проповедовал и где умер? В каком городе находятся его святые мощи? О чем принято молиться евангелисту? Об этом читайте далее.

Как Матфей стал апостолом

До нашего времени дошли лишь скупые сведения о том, кем был апостол Матфей до того, как последовал за Христом. Евангелист Лука пишет, что Матфея звали Левием и он был мытарем — сборщиком подати для Римской империи.

Как известно, евреи с большим презрением относились к мытарям, считая их великими грешниками. Но Христос, пришедший спасти отнюдь не праведников, обратился к Левию со словами «Следуй за Мною». И мытарь услышал призыв.

Евангелист Лука описывает это так:

Чем Евангелие от Матфея отличается от других книг Евангелия?

После Пятидесятницы, исполнившись Святого Духа, апостол отправился на проповедь в Палестине. Приблизительно в это время святой Матфей написал свой вариант Евангелия на просьбу иерусалимских верующих. Ознакомиться с его переводом вы можете в разделе «От Матфея святое благовествование».

Благая Весть была адресована евреям, о чем свидетельствует манера повествования. Апостол писал на еврейском языке, много внимания уделял воссозданию связи с Ветхим Заветом.

Именно поэтому в тексте очень часто используются цитаты. Евангелист показал, как выглядела земная жизнь Спасителя. Апостол Матфей описал три стороны служения Христа:

  1. Пророка;
  2. Царя над всем миром;
  3. Первосвященника, искупившего каждого человека от грехов ценой Своей Крови.

До нашего времени дошел не оригинал Евангелия на еврейском языке, а перевод на греческий.

Просвещение эфиопов

После Палестины евангелист Матфей проповедовал в Сирии, Персии, Мидии, пока, по некоторым данным, не дошел до Эфиопии. Именно с этой территорией связанны многочисленные легенды и рассказы о святом.

Своей проповедью апостол обратил некоторых эфиопов в христианство, затем выстроил храм и поставил епископа Платона.

Но все же население страны оставалось преимущественно языческим. Однажды, когда святой усердно молился об обращении эфиопов, ему явился Господь и вручил жезл. Посох предстояло водрузить в землю возле храма.

Важно

На этом месте должно было вырасти дерево с необычными плодами, а из корней этого дерева — истечь источник. Как говорит легенда, эфиопам предстояло сначала омыться в этом источнике, а затем вкусить плод дерева.

Эти символические действия привели бы людей не только ко внешней, но и внутренней перемене.

Как эфиопский князь стал святым

С жезлом в руках апостол Матфей отправился к храму, но на пути его встретили жена и сын эфиопского правителя Фулвиана. Мать и сын страдали от беснования, и евангелист исцелил их. Увидев чудо, Фулвиан вместо благодарности обвинил апостола в колдовстве и приказал его убить.

Святого закопали в хворост и подожгли. Но тело праведника осталось невредимым. Многие, увидев чудо, поверили и затем крестились.

Но правитель не остановился, а приказал сверху на хворост вылить смолу, поджечь ее, кроме этого, со всех сторон окружить святого 12 идолами.

К всеобщему удивлению и ужасу, апостол Матфей остался невредим, а огонь уничтожил всех божков и обжег Фулвиана. Правитель испугался и попросил святого остановить огонь. Святой так и сделал.

После пережитого евангелист мирно упокоился. Фулвиан же никак не мог преодолеть сомнения. Поэтому он приказал запечатать тело апостола в железный гроб и пустить по воде.

Если не потонет, а пристанет к берегу — Фулвиан без сомнений поверит в Бога Матфея. На следующую же ночь епископу Платону явился евангелист Матфей. Он требовал забрать на берегу гроб с его телом.

Епископ вместе с правителем и другими представителями власти отправились к морю. На берегу они нашли гроб.

Совет

После этого Фулвиан, как мог, раскаивался в своем грехе, просил у святого прощения. Господь и евангелист Матфей приняли его покаяние. Вскоре епископ Платон крестил Фулвиана. Интересно, что в таинстве князь получил новое имя — Матфей. Его жизнь полностью поменялась: он даже стал епископом и продолжил дело евангелиста — проповедовал эфиопам.

Все это очень напоминает выдумку, но оказывается, что правитель Фулвиан — отнюдь не легендарная личность. О его реальности свидетельствует даже… православный календарь. Церковь канонизировала святого и чтит его память в один день вместе с евангелистом Матфеем.

Где пребывают мощи евангелиста?

Многие верующие задаются вопросом: а где находятся мощи святого Матфея? По одной версии, могила апостола находится в Эфиопии. Существует и вторая версия, согласно которой евангелиста казнили на территории современной Грузии, в городе Гонио. Там якобы он и похоронен.

Но наиболее распространенным считается третий вариант: мощи святого были вывезены еще в Х веке в итальянский город Салерно, где пребывают и по сей день. Многие паломники специально приезжают в этот город, чтобы помолиться на гробнице праведника.

О чем молятся апостолу матфею?

Сложилось ошибочное мнение, что святые имеют свою специализацию: один помогает от головной боли, второй — удачно выйти замуж, третий — найти работу, четвертый — родить здорового ребенка.

По такому бытовому принципу апостола Матфея назвали покровителем бухгалтеров и финансовых институций (он же был в земной жизни мытарем, имел дело с деньгами!). Так что это значит? Если вы врач или учитель, то не имеете права обращаться к этому святому?

Такой подход в корне не верный. Если вы хотите помолиться евангелисту Матфею, обязательно сделайте это. Святые не подвластны земным законам, они могут сделать все, что будет на пользу человеку, который к ним обращается.

А обратиться к евангелисту Матфею вы можете своими словами или текстом специальной молитвы, приведенной ниже.

Молитва апостолу Матфею

Предлагаем вам также посмотреть видео о житии святого:

Источник: http://megapoisk.com/apostol-matfej-ot-pervogo-evangelija-do-prosveschenija-efiopov

Апостол Евангелист Матфей

Житие Евангелиста Матфея

Во второй день Рождественского поста, 29 ноября, Православная Церковь вспоминает святого апостола и Евангелиста Матфея – одного из ближайших двенадцати учеников Христа.

Его история особенно трогательна, хотя подробности жития святого апостола Матфея до нас не дошли. Известно (Лк.

5:27-29), что он жил в Капернауме и был сборщиком податей, то есть служил оккупационному режиму римлян и наживался на своих соотечественниках. Услышав проповедь Христа, он пригласил Его зайти к нему в дом.

Обратите внимание

После встречи со Христом Левий (еврейское имя Матфея) покаялся, раздал имущество и пошел вслед за Спасителем.

Среди всех книг Нового Завета именно Евангелие от Матфея стоит самым первым.

История Апостолов удивительна тем, что является прямым доказательством Божественного происхождения Спасителя. После того, как Иисус был распят, Апостолы, оставившие свои дома и следовавшие за Учителем, должны были оставаться абсолютно сломленными.

Было бы логично, если бы они оставили служение, отреклись от Христа и отправились по домам. Но произошло нечто иное. Апостолы, совершенно разные люди, объединенные одной величайшей на земле идеей, отправились проповедовать, добровольно приняв мученическую кончину.

Каждый знал, как рискует, рассказывая о Христе, но не оставил своего служения. Это говорит лишь о том, что Евангелист Матфей, в числе прочих, увидел нечто совершенно потрясающее – Христа Воскресшего.

Иначе, он должен был считать себя обманутым, ведь обещания того, кого он почитал Спасителем не исполнились! Слова из всех книг Нового Завета убеждают нас в обратном.

Евангелист Матфей проповедовал и писал Евангелие, добровольно принимал мучения за веру во Христа и свою проповедь.

После Пятидесятницы Матфей 8 лет проповедовал в Палестине. Там он записал свое Евангелие на еврейском языке. Оригинальный текст до нас не дошел, однако греческий перевод с него вошел в канон Нового Завета как первая его книга – Евангелие от Матфея.

Позже апостол Матфей проповедовал в Сирии, Парфии, Мидии, Персии и Эфиопии. В Эфиопии принял мученическую кончину. История Евангелиста Матфея связана со множеством чудес, которые он творил во славу Божию.

Важно

Так, в Эфиопии, Апостол горячо молился об обращении народа в истинную веру. В стране, где ему выпало проповедовать, процветал каннибализм и самые жестокие языческие верования.

Явившись Евангелисту Матфею в образе молодого человека, Сам Господь велел ему поставить жезл у дверей храма.

Из этого жезла должно было произрасти дерево, а у подножия этого дерева появиться источник воды. По пути к храме Евангелист Матфей встретил же­ну и сы­на пра­ви­те­ля этой стра­ны Фул­ви­а­на, одержимого беснованием.

Апостол исцелил их, но за это правитель обвинил его в колдовстве, хотя многие местные жители, напротив, обратились в христианство. Апостола пытались поджечь, но пламя было бессильно перед ним и не причинило вреда.

Когда Евангелист Матфей отошел ко Господу, его тело бросили в море в железном гробу, воды не тронули мощи Апостола. Тогда правитель Флувиан уверовал и был крещен с именем Матфей.

Читайте также – Собор 12-ти Апостолов: жития, иконы, молитвы, проповеди (+Видео)

Тропарь апостола и евангелиста Матфея

глас 3
Усердно от мытницы к звавшему Владыце Христу,/ явльшуся на земли человеком за благость,/ Тому последовав, апостол избранный явился еси/ и благовестник Евангелия вселенней велегласен./ Сего ради чтим честную память твою, Матфее богоглаголиве,/ моли Милостиваго Бога,// да грехов оставление подаст душам нашим.

Кондак апостола и евангелиста Матфея

глас 4
Мытарства иго отверг,/ правды игу притяглся еси/ и явился еси купец всеизряднейший,/ богатство принес юже с высоты премудрость./ Отонудуже проповедал еси истины слово/ и унылых воздвигл еси души,// написав час судный.

Молитва Евангелисту Матфею

Читайте также

  • Мы — не апостолы, апостолы — не мы?
  • О чём писали апостолы? (ВИКТОРИНА)

Источник: https://www.pravmir.ru/apostol-evangelist-matfey/

Святому апостолу и евангелисту Матфею

Апо́столе святы́й и евангели́сте Матфе́е, моли́ ми́лостиваго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Или́ се́й, гла́с то́йже:

Усе́рдно от мы́тницы к зва́вшему Влады́це Христу́, я́вльшуся на земли́ челове́ком за бла́гость, Тому́ после́довав, апо́стол избра́нный яви́лся еси́ и благове́стник Ева́нгелия вселе́нней велегла́сен. Сего́ ра́ди чти́м честну́ю па́мять твою́, Матфе́е богоглаго́ливе, моли́ ми́лостиваго Бо́га да грехо́в оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Стихи́ра, гла́с 6:

Воспле́щем в пе́снех дне́сь, ве́рнии, в па́мяти честна́го апо́стола и евангели́ста Матфе́я, то́й бо, пове́рг и́го и зла́то мыта́рства, после́дова Христу́ и пропове́дник Ева́нгелия Боже́ственнаго бы́сть: отню́дуже изы́де проро́чески веща́ние его́ во вселе́нную и мо́лит спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н апо́стола. Гла́с 4

Пе́снь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Бога́тно пода́ждь ми́ все́льшуюся в тя́ благода́ть, Матфе́е всесла́вне и слуго́ Христо́в, да вопию́, све́тло пропове́дая, и воспою́, ра́дуяся, твоя́ чудеса́.

Читайте также:  Молитва иеросхимонаха парфения киевского

Весьма́ оста́вил еси́ земны́х смуще́ние, Сло́ва бо я́ко услы́шав вопло́щшагося гла́с, и благода́ти яви́лся еси́ строи́тель и пропове́датель богоприя́тен, богоблаже́нне.

Самови́дец бы́в и слуга́ возсия́вшаго Сло́ва, апо́столе, Преве́чнаго Отца́, и проте́кл еси́, Того́ прише́ствие благовеству́я все́м язы́ком.

Богородичен: Сме́рти потребле́ние и тли́ разруше́ние, Жи́зни же явле́ние благовести́л еси́, му́дре, Де́ва бо во утро́бе заче́нши Непости́жнаго и ми́р обнови́.

Пе́снь 3

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Твоя́ апо́столы, Сло́ве Бо́жий, свети́льники показа́л еси́ жи́зни, мра́к отгоня́ющия безбо́жия, Влады́ко, и Боже́ственною Твое́ю сла́вою ми́р ве́сь просвеща́ющия.

Твои́м вооружи́в всеору́жием Матфе́я хра́брейшаго, Спа́се, мучи́телей крепча́йша сего́ соде́ял еси́, Влады́ко, и потреби́теля показа́л еси́ и́дольския ле́сти, Человеколю́бче.

Совет

Язы́ка твоего́ о́гненнаго веща́ние де́монская пожже́ ка́пища, Матфе́е богодохнове́нне, Паракли́тов орга́не, чрез Его́же Христо́с пропове́дается, все́х Жи́знь Ипоста́сная.

Богородичен: Труба́ богосло́вная, веща́ющая кре́пко, просвети́ лю́ди, Матфе́я богому́драго, Тро́ицы сия́ние, па́че ума́ же воплоще́ние Сло́ва из Тебе́, Пречи́стая.

Седа́лен, гла́с 8

Во вся́ концы́ протече́ му́дрых твои́х глаго́л я́ко вои́стинну веща́ние, всехва́льне Госпо́день апо́столе, боговиде́ние все́м я́сно пропове́дал еси́ и язы́ков неразу́мие в ра́зум приве́л еси́. Те́мже, и́дольское омраче́ние отгна́в, све́т зна́ния во тме́ су́щим возсия́л еси́, Матфе́е всехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, подо́бен то́йже:

Яко свети́льника Све́та и ученика́, я́ко самови́дца Сло́ва боже́ственнаго вси́ хва́лим тя́, Госпо́день апо́столе, и́бо, благода́тныя твоя́ мре́жи простира́я, слове́сныя ры́бы уловля́еши повеле́нием. Те́мже и язы́цы уловля́хуся си́лою Ду́ха, наставля́еми ве́рою, неботаи́нниче всехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богородичен:

Яко Всенепоро́чная Неве́сто Творца́, я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная Нетле́нная, отжени́ о́блак страсте́й и вы́шняго прича́стия сподо́би и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4

Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ипоста́сному Твоему́ Сло́ву, Бо́же, науче́н, мирску́ю му́дрость разруши́ богови́дец учени́к, велегла́сно зовя́ Тебе́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ублаже́ному от Христа́, ко́е благохвале́ние принесе́м тебе́, богоглаго́ливе? не мо́жет бо челове́к цветя́щия на тебе́ благода́ти сло́вом изрещи́, досточу́дне.

Нескве́рный тво́й и чи́стый у́м ви́дев Высоча́йший, я́коже свещу́ на све́щник высо́кий, су́щим во тме́ светя́щую, все́м, богоявле́нне, предложи́.

Богородичен: Умерщвле́ное естество́ челове́ческое, Благослове́нная, возвы́сила еси́, я́ко Высоча́йшаго ро́ждшая кре́пость па́че естества́, всепе́тая Отрокови́це, я́коже Матфе́й научи́.

Пе́снь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Благода́ть прие́м Всесвята́го Ду́ха, Боже́ственное оби́телище показа́лся еси́; боже́ственно научи́в богозна́ния све́ту, вве́рен бы́л догма́ты Христо́вы писме́ны изложи́ти, я́ко самови́дец богоизбра́нный.

Язы́к тво́й тро́сть Паракли́та бы́сть, ско́рое избавле́ние даю́щаго позна́вшим влады́чество Его́ и му́дрых вды́шущаго душа́м ра́зум небе́сный, о Матфе́е всече́стне.

Обратите внимание

Сия́юща чудесы́ и исцеле́ний благода́тьми, тя́ Христо́с посла́ ми́ру, де́монскую попира́юща кре́пость и ду́ши просвеща́юща ве́рных, все́х пою́щих тя́, ми́ра пропове́дника.

Богородичен: Де́ва родила́ еси́ Сы́на Преве́чнаго, в естество́ обле́кшася челове́ческое, я́коже науча́я, богоглаго́ливый рече́, и спа́сшаго сие́ от тли́ коне́чною благосты́нею, и Де́ва пребыла́ еси́.

Пе́снь 6

Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Евангели́ст от мыта́рства я́ко после́дова Тебе́, претвори́ся богоглаго́ливый всеси́льною Твое́ю, Вседе́телю, кре́постию, Матфе́й всеизря́днейший.

Управля́ется твоего́ благове́стия душепита́тельными словесы́ язы́ков мно́жество, возвыша́емо к доброде́телей высо́кому верху́, о Матфе́е всеблаже́нне.

Матфе́я уловля́ются богоплете́нными ученика́ мре́жами собо́ры ве́рующих всегда́, к Твоему́ позна́нию, Благоде́телю, наставля́еми.

Богородичен: Де́ву ро́ждшую воспису́я, благовеству́ет Тя́, вся́ческая Сотво́ршаго, без се́мене и тли́, Всенепоро́чная, Матфе́й всеизя́щнейший.

Конда́к, гла́с 4

Мыта́рства и́го отве́рг, пра́вды и́гу притя́глся еси́ и яви́лся еси́ купе́ц всеизря́днейший, бога́тство прине́с ю́же с высоты́ прему́дрость. Отону́дуже пропове́дал еси́ и́стины сло́во и уны́лых воздви́гл еси́ ду́ши, написа́в ча́с су́дный.

Икос:

Вра́жие мучи́тельство ну́дит мя́ несы́тно и души́ моея́ все́ се́мя восхища́ет, Матфе́е, дру́же Христо́в.

Но са́м, се́мя моли́тв твои́х да́в, уплоди́ к твоему́ служе́нию и покажи́ мя песнопе́вца твоего́ мале́йшаго и сказа́теля мно́гих твои́х и вели́ких исправле́ний; и ко Христо́ве любви́ ка́ко, вся́ а́бие оста́вив, после́довал еси́ те́пле Зва́вшему, пе́рвый бы́в благове́стник в ми́ре, написа́в ча́с су́дный.

Пе́снь 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Бы́л еси́ пе́рваго осия́ния боже́ственное изображе́ние, я́ко учени́к Того́ светлостьми́ распаля́емь, Ему́же, поя́, глаго́лал еси́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Яко слуга́ Сло́ва, всеблаже́нне, в Боже́ственныя оби́тели, иде́же Христо́с обита́ет, ты́ всели́лся еси́, я́коже тебе́ обеща́ пребоже́ственный отце́в Госпо́дь и Бо́г еди́н все́х.

Важно

Неду́зи, Матфе́е, отго́нятся, и отбега́ет мно́жество де́монов су́щими в тебе́ дарова́ньми Боже́ственнаго Ду́ха, в ни́хже пе́л еси́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Богородичен: Всепе́тую Де́ву написа́л еси́ боже́ственными твои́ми словесы́, Творца́ все́х ро́ждшую, апо́столе, Ему́же вси́ пое́м: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Манове́ньми, я́же в Тебе́ неосла́бными, Матфе́й свяще́ннейший обожа́емь, положе́нием же бы́в, естество́м е́же бы́л еси́, вселе́нную, Влады́ко, привлече́ пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Якоже мо́лнию вселе́нней, Сло́во богосло́ва посла́, мра́к у́бо отгоня́ща, язы́ки же просвеща́юща богосло́вия догма́ты. Те́мже и поя́ше: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Сло́вом чи́стым и умо́м Бо́г с тобо́ю бесе́довал е́сть, ти́ну бо я́ко изсе́кл еси́, Тому́ прибли́жился еси́ и примеси́лся еси́, сла́вне. Те́мже и пое́ши: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богородичен: На благодея́ние челове́ков Сло́во воплоти́тися изво́ли: две́рь бо де́вства про́йде Госпо́дь и Богоро́дицу показа́. Те́мже зове́м: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Добро́ты у́мныя прия́л еси́ диади́му боже́ственную, апо́столе, и Ца́рствия же благоле́пнейшим венце́м украси́лся еси́ десни́цею Вседержи́телевою, и све́тишися, му́дре, со Ангелы престо́лу предстоя́ Влады́ки Христа́, всеблаже́нне.

Дре́ва жи́зни досто́йно получи́л еси́, пропове́дник Жива́го Бо́га, благовествова́в жи́знь ми́ру Боже́ственное посеще́ние: са́дом бо зна́ния не растли́л еси́ у́м, пребы́в незы́блен и неколе́блен Це́ркве степе́нь, всеблаже́нне.

Совет

Неве́сту Христо́ву боже́ственно украси́л еси́ Ева́нгелием твои́м, я́ко диади́мою, Це́рковь, богоблаже́нне, и ны́не боже́ственную твою́ па́мять торжеству́ет све́тло, ю́же изба́вити вся́каго обстоя́ния и бе́д лю́тых моли́, Матфе́е апо́столе.

Богородичен: Не́др не отступи́в Безнача́льнаго Роди́теля, Сло́во Безнача́льное, я́коже благовеству́ет Матфе́й, пиша, Бо́г воплоти́ся из Тебе́, Чи́стая, Всепе́тая, в челове́чь о́браз всеобра́зно ве́сь оде́явся и того́ прием сво́йства.

Свети́лен

Сказа́ на́м Боже́ственная чудодея́ния, сла́вный Христо́ва Ева́нгелия списа́тель, Матфе́й богоприя́тный, его́же, любо́вию чту́ще, благосочета́нно воспои́м.

Слава, ин:

Мыта́рства и́го отве́рг разу́мно, Христу́ после́довал еси́, о Матфе́е богому́дре! Следо́м же Того́ чу́дно после́дуя, в прича́стии бы́л еси́ Того́ Ца́рствия и сла́вы о́бщник, и таи́нник неизрече́нных.

И ны́не, Богородичен:

Всесвяты́я ру́ки Твоя́, Богоро́дице Де́во, и́миже Зижди́теля носи́ла еси́, поднеси́ в моли́тву о на́с к Нему́, я́ко да изба́вит ны́ вся́ких искуше́ний диа́вольских и получи́ти бу́дущих о́ных бла́г сподо́бит, Всепе́тая.

Молитва апостолу и евангелисту Матфею

О, пресла́вный апо́столе Матфе́е, ду́шу за Христа́ преда́вший и кро́вию твое́ю па́жить Его́ удо́бривший! Услы́ши ча́д твои́х моли́твы и воздыха́ния, се́рдцем сокруше́нным ны́не приноси́мыя.

Се́ бо беззако́ньми омрачи́хомся, и того́ ра́ди беда́ми, я́коже ту́чами, обложи́хомся, еле́а же до́браго жития́ обнища́хом зело́, и не возмо́жем проти́витися волко́м хи́щным, и́же расхища́ти насле́дие Бо́жие де́рзостно тща́тся.

О, си́льный! Понеси́ не́мощи на́ша, не отлуча́йся ду́хом от на́с, да не разлучи́мся в коне́ц от любве́ Бо́жия, но кре́пким заступле́нием твои́м на́с защити́, да поми́лует Госпо́дь все́х на́с моли́тв твои́х ра́ди, да истреби́т же рукописа́ние безме́рных грехо́в на́ших, и да сподо́бит со все́ми Святы́ми блаже́ннаго Ца́рствия и бра́ка А́гнца Своего́, Ему́же че́сть и сла́ва, и благодаре́ние и поклоне́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_noyabr/kan_29noyabr_matfei.html

Канон святому апостолу и евангелисту Матфею

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Бога́тнѡ пода́ждь мѝ все́льшꙋюсѧ въ тѧ̀ бл҃года́ть, матѳе́е всесла́вне, и҆ слꙋго̀ хрⷭ҇то́въ: да вопїю̀ свѣ́тлѡ проповѣ́даѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ твоѧ̑ чꙋдеса̀.

Весьма̀ ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ земны́хъ смꙋще́нїе: сло́ва бо, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆слы́шавъ вопло́щшагѡсѧ гла́съ, и҆ бл҃года́ти ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ строи́тель, и҆ проповѣ́датель бг҃опрїѧ́тенъ, бг҃облаже́нне.

Самови́децъ бы́въ и҆ слꙋга̀ возсїѧ́вшагѡ сло́ва, а҆пⷭ҇ле, превѣ́чнагѡ ѻ҆ц҃а̀, и҆ проте́клъ є҆сѝ, тогѡ̀ прише́ствїе бл҃говѣствꙋ́ѧ всѣ̑мъ ꙗ҆зы́кѡмъ.

Бг҃оро́диченъ: Сме́рти потребле́нїе и҆ тлѝ разрꙋше́нїе, жи́зни же ꙗ҆вле́нїе, благовѣсти́лъ є҆сѝ, мꙋ́дре: дв҃а бо во ᲂу҆тро́бѣ заче́нши непости́жнаго, и҆ мі́ръ ѡ҆бновѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ, дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бж҃е́ственнѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ, сла́вы сподо́би.

Твоѧ̑ а҆пⷭ҇лы, сло́ве бж҃їй, свѣти́льники показа́лъ є҆сѝ жи́зни, мра́къ ѿгонѧ́ющыѧ безбо́жїѧ, влⷣко, и҆ бжⷭ҇твенною твое́ю сла́вою мі́ръ ве́сь просвѣща́ющыѧ.

Твои́мъ воѡрꙋжи́въ всеѻрꙋ́жїемъ матѳе́а хра́брѣйшаго, сп҃се, мꙋчи́телей крѣпча́йша сего̀ содѣ́ѧлъ є҆сѝ, влⷣко, и҆ потреби́телѧ показа́лъ є҆сѝ і҆́дѡльскїѧ ле́сти, чл҃вѣколю́бче.

Ѧ҆зы́ка твоегѡ̀ ѻ҆́гненнагѡ вѣща́нїе де́мѡнскаѧ пожжѐ ка̑пища, матѳе́е бг҃одохнове́нне, паракли́товъ ѻ҆рга́не, чрезъ є҆гѡ́же хрⷭ҇то́съ проповѣ́даетсѧ, всѣ́хъ жи́знь ѵ҆поста́снаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Трꙋба̀ бг҃осло́внаѧ, вѣща́ющаѧ крѣ́пкѡ, просвѣтѝ лю́ди, матѳе́а бг҃омꙋ́драгѡ, трⷪ҇цы сїѧ́нїе, па́че ᲂу҆ма́ же воплоще́нїе сло́ва, и҆зъ тебє̀, пречⷭ҇таѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Во всѧ̑ концы̀ протечѐ мꙋ́дрыхъ твои́хъ глагѡ́лъ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ вѣща́нїе, всехва́льне гдⷭ҇ень а҆пⷭ҇ле, бг҃овидѣ́нїе всѣ̑мъ ꙗ҆́снѡ проповѣ́далъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆зы́кѡвъ неразꙋ́мїе, въ ра́зꙋмъ приве́лъ є҆сѝ.

Обратите внимание

тѣ́мже і҆́дѡльское ѡ҆мраче́нїе ѿгна́въ, свѣ́тъ зна́нїѧ во тмѣ̀ сꙋ́щымъ возсїѧ́лъ є҆сѝ, матѳе́е всехва́льне, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва: Ꙗ҆́кѡ свѣти́льника свѣ́та и҆ ᲂу҆ч҃ника̀, ꙗ҆́кѡ самови́дца сло́ва бжⷭ҇твеннагѡ, всѝ хва́лимъ тѧ̀, гдⷭ҇ень а҆пⷭ҇ле: и҆́бо благода̑тныѧ твоѧ̑ мрє́жи простира́ѧ, словє́сныѧ ры̑бы ᲂу҆ловлѧ́еши повелѣ́нїемъ. тѣ́мже и҆ ꙗ҆зы́цы ᲂу҆ловлѧ́хꙋсѧ си́лою дх҃а, наставлѧ́еми вѣ́рою, неботаи́нниче всехва́льне: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

И҆ ны́нѣ: Ꙗ҆́кѡ всенепоро́чнаѧ невѣ́сто творца̀, ꙗ҆́кѡ неискꙋсомꙋ́жнаѧ мт҃и и҆зба́вителѧ, прїѧ́телище ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи ᲂу҆тѣ́шителѧ, препѣ́таѧ, беззако́нїю мѧ̀ сꙋ́ща скве́рное ѻ҆би́телище, и҆ де́мѡнѡмъ и҆гра́лище въ ра́зꙋмѣ бы́вша, потщи́сѧ ѿ тѣ́хъ ѕлодѣ́йства мѧ̀ и҆зба́вити: и҆ свѣ́тлое жили́ще добродѣ́телей совершѝ, свѣтоно́снаѧ, нетлѣ́ннаѧ: ѿженѝ ѻ҆́блакъ страсте́й, и҆ вы́шнѧгѡ прича́стїѧ сподо́би, и҆ свѣ́та невече́рнѧгѡ, моли́твами твои́ми.

Читайте также:  Фраза "пути господни неисповедимы" в православии

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Неизслѣ́дный бж҃їй совѣ́тъ, є҆́же ѿ дв҃ы воплоще́нїѧ тебє̀ вы́шнѧгѡ, прⷪ҇ро́къ а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотрѧ́ѧ, зовѧ́ше: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ѵ҆поста́сномꙋ твоемꙋ̀ сло́вꙋ, бж҃е, наꙋче́нъ, мїрскꙋ́ю мꙋ́дрость разрꙋшѝ бг҃ови́децъ ᲂу҆ч҃ни́къ, велегла́снѡ зовѧ̀ тебѣ̀: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Оу҆блаже́нномꙋ ѿ хрⷭ҇та̀, ко́е благохвале́нїе принесе́мъ тебѣ̀, бг҃оглаго́ливе; не мо́жетъ бо человѣ́къ цвѣтѧ́щїѧ на тебѣ̀ благода́ти сло́вомъ и҆зрещѝ, досточꙋ́дне.

Нескве́рный тво́й и҆ чи́стый ᲂу҆́мъ ви́дѣвъ высоча́йшїй, ꙗ҆́коже свѣщꙋ̀ на свѣ́щникъ высо́кїй, сꙋ́щымъ во тмѣ̀ свѣтѧ́щꙋю, всѣ̑мъ, бг҃оѧвле́нне, предложѝ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́нное є҆стество̀ человѣ́ческое, бл҃гослове́ннаѧ, возвы́сила є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ высоча́йшагѡ ро́ждшаѧ крѣ́пость, па́че є҆стества̀, всепѣ́таѧ ѻ҆трокови́це, ꙗ҆́коже матѳе́й наꙋчѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Благода́ть прїе́мъ всест҃а́гѡ дх҃а, бжⷭ҇твенное ѻ҆би́телище показа́лсѧ є҆сѝ: бжⷭ҇твеннѡ наꙋчи́въ бг҃озна́нїѧ свѣ́тꙋ, ввѣ́ренъ бы́лъ догма́ты хрⷭ҇тѡ́вы письмє́ны и҆зложи́ти, ꙗ҆́кѡ самови́децъ бг҃оизбра́нный.

Ѧ҆зы́къ тво́й тро́сть паракли́та бы́сть, ско́рое и҆збавле́нїе даю́щагѡ позна́вшымъ влⷣчество є҆гѡ̀, и҆ мꙋ́дрыхъ вды́шꙋщагѡ дꙋша́мъ ра́зꙋмъ нбⷭ҇ный, ѽ матѳе́е всече́стне.

Сїѧ́юща чꙋдєсы̀ и҆ и҆сцѣле́нїй благода́тьми, тѧ̀ хрⷭ҇то́съ посла̀ мі́рꙋ, де́мѡнскꙋю попира́юща крѣ́пость, и҆ дꙋ́шы просвѣща́юща вѣ́рныхъ, всѣ́хъ пою́щихъ тѧ̀, ми́ра проповѣ́дника.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃а родила̀ є҆сѝ сн҃а превѣ́чнаго, въ є҆стество̀ ѡ҆бле́кшасѧ человѣ́ческое, ꙗ҆́коже наꙋча́ѧ бг҃оглаго́ливый речѐ, и҆ спа́сшаго сїѐ ѿ тлѝ коне́чною благосты́нею, и҆ дв҃а пребыла̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прїидо́хъ во глꙋбины̀ морскі̑ѧ, и҆ потопи́ла мѧ̀ є҆́сть бꙋ́рѧ мно́гихъ грѣхѡ́въ: но, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, и҆зъ глꙋбины̀ возведѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Є҆ѵⷢ҇лі́стъ ѿ мы́тарства, ꙗ҆́кѡ послѣ́дова тебѣ̀, претвори́сѧ бг҃оглаго́ливый, всеси́льною твое́ю, вседѣ́телю, крѣ́постїю, матѳе́й всеизрѧ́днѣйшїй.

Важно

Оу҆правлѧ́етсѧ твоегѡ̀ благовѣ́стїѧ дꙋшепита́тельными словєсы̀ ꙗ҆зы́кѡвъ мно́жество, возвыша́емо къ добродѣ́телей высо́комꙋ верхꙋ̀, ѽ матѳе́е всеблаже́нне.

Матѳе́а ᲂу҆ловлѧ́ютсѧ бг҃оплете́нными ᲂу҆ч҃ника̀ мре́жами собо́ры вѣ́рꙋющихъ всегда̀, къ твоемꙋ̀ позна́нїю, бл҃годѣ́телю, наставлѧ́еми.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃ꙋ ро́ждшꙋю восписꙋ́ѧ, благовѣствꙋ́етъ тѧ̀ всѧ́чєскаѧ сотво́ршаго, безъ сѣ́мене и҆ тлѝ, всенепоро́чнаѧ, матѳе́й всеизѧ́щнѣйшїй.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Мыта́рства и҆́го ѿве́ргъ, пра́вды и҆́гꙋ припрѧ́глсѧ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ кꙋпе́цъ всеизрѧ́днѣйшїй, бога́тство прине́съ, ю҆́же съ высоты̀ премꙋ́дрость. ѿѻнꙋ́дꙋже проповѣ́далъ є҆сѝ и҆́стины сло́во, и҆ ᲂу҆ны́лыхъ воздви́глъ є҆сѝ дꙋ́шы, написа́въ ча́съ сꙋ́дный.

І҆́косъ:

Вра́жїе мꙋчи́тельство нꙋ́дитъ мѧ̀ несы́тнѡ, и҆ дꙋшѝ моеѧ̀ всѐ сѣ́мѧ восхища́етъ, матѳе́е, дрꙋ́же хрⷭ҇то́въ, но са́мъ сѣ́мѧ моли́твъ твои́хъ да́въ, ᲂу҆плодѝ къ твоемꙋ̀ слꙋже́нїю и҆ покажи́ мѧ пѣснопѣ́вца твоего̀ малѣ́йшаго, и҆ сказа́телѧ мно́гихъ твои́хъ и҆ вели́кихъ и҆справле́нїй: и҆ ко хрⷭ҇то́вѣ любвѝ, ка́кѡ, всѧ̑ а҆́бїе ѡ҆ста́вивъ, послѣ́довалъ є҆сѝ те́плѣ зва́вшемꙋ, пе́рвый бы́въ благовѣ́стникъ въ мі́рѣ, написа́въ ча́съ сꙋ́дный.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆ц҃є́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, благослове́нъ є҆сѝ.

Бы́лъ є҆сѝ пе́рвагѡ ѡ҆сїѧ́нїѧ бжⷭ҇твенное и҆з̾ѡбраже́нїе, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆чени́къ тогѡ̀ свѣтлостьмѝ распалѧ́емь, є҆мꙋ́же поѧ̀ глаго́лалъ є҆сѝ: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ слꙋга̀ сло́ва, всеблаже́нне, въ бжⷭ҇твєнныѧ ѻ҆би́тєли, и҆дѣ́же хрⷭ҇то́съ ѡ҆бита́етъ, ты̀ всели́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́коже тебѣ̀ ѻ҆бѣща̀ пребжⷭ҇твенный ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ є҆ди́нъ всѣ́хъ.

Недꙋ́зи, матѳе́е, ѿго́нѧтсѧ и҆ ѿбѣга́етъ мно́жество де́мѡнѡвъ, сꙋ́щими въ тебѣ̀ дарова́ньми бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, въ ни́хже пѣ́лъ є҆сѝ: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ, гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Всепѣ́тꙋю дв҃ꙋ написа́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твенными твои́ми словєсы̀, творца̀ всѣ́хъ ро́ждшꙋю, а҆пⷭ҇ле, є҆мꙋ́же всѝ пое́мъ: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Манове́ньми, ꙗ҆̀же въ тебѣ̀, неѡсла́бными, матѳе́й свѧще́ннѣйшїй ѡ҆божа́емь, положе́нїемъ же бы́въ, є҆стество́мъ є҆́же бы́лъ є҆сѝ, вселе́ннꙋю, влⷣко, привлечѐ, пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀ и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Совет

Ꙗ҆́коже мо́лнїю вселе́ннѣй, сло́во бг҃осло́ва посла̀, мра́къ ᲂу҆́бѡ ѿгонѧ́ща, ꙗ҆зы́ки же просвѣща́юща бг҃осло́вїѧ догма̑ты. тѣ́мже и҆ поѧ́ше: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Сло́вомъ чи́стымъ и҆ ᲂу҆мо́мъ бг҃ъ съ тобо́ю бесѣ́довалъ є҆́сть: ти́нꙋ бо ꙗ҆́кѡ и҆зсѣ́клъ є҆сѝ, томꙋ̀ прибли́жилсѧ є҆сѝ и҆ примѣси́лсѧ є҆сѝ, сла́вне. тѣ́мже и҆ пое́ши: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: На благодѣѧ́нїе человѣ́кѡвъ сло́во воплоти́тисѧ и҆зво́ли: две́рь бо дѣ́вства про́йде гдⷭ҇ь, и҆ бцⷣꙋ показа̀. тѣ́мже зове́мъ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ, дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее свѧще́нное торжество̀ бг҃ома́тере, и҆ да вопїе́тъ. ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Добро́ты ᲂу҆́мныѧ прїѧ́лъ є҆сѝ дїади́мꙋ бжⷭ҇твеннꙋю а҆пⷭ҇ле, и҆ црⷭ҇твїѧ же благолѣ́пнѣйшимъ вѣнце́мъ ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, десни́цею вседержи́телевою, и҆ свѣ́тишисѧ, мꙋ́дре, со а҆́гг҃лы престо́лꙋ предстоѧ̀ влⷣки хрⷭ҇та̀, всеблаже́нне.

Дре́ва жи́зни досто́йнѡ полꙋчи́лъ є҆сѝ, проповѣ́дникъ жива́гѡ бг҃а, благовѣствова́въ жи́знь мі́рꙋ бжⷭ҇твенное посѣще́нїе: са́домъ бо зна́нїѧ не растли́лъ є҆сѝ ᲂу҆́мъ, пребы́въ незы́бленъ и҆ неколе́бленъ цр҃кве степе́нь, всебл҃же́нне.

Невѣ́стꙋ хрⷭ҇то́вꙋ бжⷭ҇твеннѡ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ є҆ѵⷢ҇лїемъ твои́мъ, ꙗ҆́кѡ дїади́мою, цр҃ковь, бг҃облаже́нне, и҆ ны́нѣ бжⷭ҇твеннꙋю твою̀ па́мѧть торжествꙋ́етъ свѣ́тлѡ, ю҆́же и҆зба́вити всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ и҆ бѣ́дъ лю́тыхъ, молѝ матѳе́е а҆пⷭ҇ле.

Бг҃оро́диченъ: Нѣ́дръ не ѿстꙋпи́въ безнача́льнагѡ роди́телѧ сло́во безнача́льное, ꙗ҆́коже благовѣствꙋ́етъ матѳе́й, пишѧ̀, бг҃ъ воплоти́сѧ и҆зъ тебє̀, чⷭ҇таѧ всепѣ́таѧ, въ человѣ́чь ѻ҆́бразъ всеѻбра́знѡ ве́сь ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, и҆ тогѡ̀ прїе́мъ свѡ́йства.

Свѣти́ленъ.

Сказа̀ на́мъ бжⷭ҇твєннаѧ чꙋдодѣѧ̑нїѧ, сла́вный хрⷭ҇то́ва є҆ѵⷢ҇лїа списа́тель, матѳе́й бг҃опрїѧ́тный: є҆го́же, любо́вїю чтꙋ́ще, благосочета́ннѡ воспои́мъ.

Сла́ва: Мыта́рства и҆́го ѿве́ргъ разꙋ́мнѡ, хрⷭ҇тꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ, ѽ матѳе́е бг҃омꙋ́дре! слѣдѡ́мъ же тогѡ̀ чꙋ́днѡ послѣ́дꙋѧ, въ прича́стїи бы́лъ є҆сѝ тогѡ̀ црⷭ҇твїѧ, и҆ сла́вы ѻ҆́бщникъ, и҆ таи́нникъ неизрече́нныхъ.

И҆ ны́нѣ: Всест҃ы́ѧ рꙋ́ки твоѧ̑, бцⷣе дв҃о, и҆́миже зижди́телѧ носи́ла є҆сѝ, поднесѝ въ моли́твꙋ ѡ҆ на́съ къ немꙋ̀, ꙗ҆́кѡ да и҆зба́витъ ны̀ всѧ́кихъ и҆скꙋше́нїй дїа́вольскихъ, и҆ полꙋчи́ти бꙋ́дꙋщихъ ѻ҆́ныхъ бла̑гъ сподо́битъ, всепѣ́таѧ.

Источник: http://akafistnik.ru/kanony-svyatym/kanon-svyatomu-apostolu-i-evangelistu-matfeyu/

МАТФЕЙ, АПОСТОЛ – Древо

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

Апостол и евангелист Матфей

Матфей Левий (+ 60), апостол из двенадцати, евангелист.

Память 30 июня (Собор 12 апостолов), 16 ноября.

Матфей, именуемый также Левием (Мк. 2, 14; Лк. 5, 27), апостол из двенадцати (Мк. 3, 18; Лк. 6, 45; Деян. 1, 13), брат апостола Иакова Алфеева (Мк. 2, 14).

Был мытарем, то есть сборщником податей для Рима, ибо евреи находились под властью Римской империи. Он жил в галилейском городе Капернауме. Матфей, услышав глас Иисуса Христа: “Иди за Мной” (Мф.

9, 9), оставил свою должность и пошел за Спасителем.

Христос и Его ученики не отвергли приглашения Матфея и посетили его дом, где разделили трапезу с друзьями и знакомыми мытаря – такими же, как и хозяин, мытарями и грешниками. Это событие чрезвычайно поразило фарисеев и книжников. Мытари, собирая подати с соплеменников, делали это с большой выгодой для себя.

Обратите внимание

Люди корыстолюбивые и жестокие, они считались у иудеев за предателей и изменников родины и религии. Слово “мытарь” звучало для иудеев так же как слова “грешник” и “идолопоклонник”. Говорить с сборщиком податей считалось грехом, общаться с ним – осквернением.

Но иудейские учители не могли понять, что Господь “пришел призвать не праведников, а грешников к покаянию” (Мф. 9, 13).

Матфей, осознав свои грехи, возместил вчетверо тем, кого прежде обирал, раздал остальное свое имение нищим и вместе с другими апостолами последовал за Христом.

Святой Матфей внимал наставлениям Божественного Учителя, видел бесчисленные Его чудеса, ходил вместе с 12 апостолами с проповедью к “погибшим овцам дома Израилева” (Мф.

10, 6), был свидетелем страданий, смерти и Воскресения Спасителя и славного Его Вознесения на небо.

Восприняв благодатные дары Духа Святого, сошедшего на апостолов в день Пятидесятницы, апостол Матфей вначале 8 лет проповедовал в Палестине. Перед уходом на проповедь в далекие страны, по просьбе иудеев, остававшихся в Иерусалиме, святой апостол Матфей запечатлел в своем Евангелии земную жизнь Спасителя мира – Богочеловека Иисуса Христа и Его Учение.

Святой апостол Матфей обошел с благовестием Сирию, Лидию, Персию, Парфию, закончив свои проповеднические труды мученической кончиной в Ефиопии.

Страна эта была населена племенами каннибалов с грубыми обычаями и верованиями.

Святой апостол Матфей своей проповедью здесь обратил нескольких идолопоклонников к вере во Христа, основал Церковь и построил храм в городе Мирмены и поставил в ней епископом своего спутника по имени Платон.

Когда святой апостол усердно просил Бога об обращении ефиопов, во время молитвы явился ему Сам Господь в образе юноши и, дав жезл, повелел водрузить его у дверей храма. Господь сказал, что из этого жезла вырастет дерево и будет приносить плоды, а от корня его будет истекать источник воды.

Важно

Омывшись в воде и вкусив плодов, ефиопы изменят свой дикий нрав и станут добрыми и кроткими. Когда святой апостол нес жезл к храму, то встретил на пути жену и сына правителя этой страны Фулвиана, одержимых нечистым духом. Святой апостол Именем Иисуса Христа исцелил их.

Это чудо обратило ко Господу еще множество язычников. Но властелин не хотел, чтобы его подданные стали христианами и перестали поклоняться языческим богам. Он обвинил апостола в колдовстве и приказал казнить его. Святого Матфея положили лицом вниз, засыпали хворостом и подожгли.

Когда костер разгорелся, то все увидели, что огонь не вредит святому Матфею. Тогда Фулвиан приказал добавить хвороста в костер, облив его смолой, а вокруг костра поставить 12 идолов. Но пламя растопило идолов и опалило Фулвиана.

Испуганный ефиоп обратился к святому с мольбой о пощаде, и, по молитве мученика, пламя улеглось. Тело святого апостола осталось невредимым, а он отошел ко Господу (+ 60).

Правитель Фулвиан горько раскаялся в содеянном, но сомнений своих еще не оставил. По его приказу, тело святого Матфея положили в железный гроб и бросили в море. При этом Фулвиан сказал, что если Бог Матфеев сохранит тело апостола в воде, как сохранил его в огне, то следует поклоняться Этому Единому, Истинному Богу.

В ту же ночь епископу Платону в сонном видении явился апостол Матфей, повелел ему идти с клиром на берег моря и обрести там его тело. Вместе с епископом на берег моря пришел и правитель Фулвиан со своей свитой. Вынесенный волной гроб был с честью перенесен в храм, построенный апостолом.

Тогда Фулвиан попросил у святого апостола Матфея прощения, после чего епископ Платон крестил его с именем Матфей, которое дал ему, повинуясь повелению Божию. Вскоре святой Фулвиан-Матфей отказался от власти и стал пресвитером. По смерти епископа Платона ему явился апостол Матфей и увещал возглавить Ефиопскую Церковь.

Приняв епископство, святой Матфей-Фулвиан много потрудился в проповеди Слова Божия, продолжая дело своего небесного покровителя.

Тропарь

Усердно от мытницы к звавшему Владыце Христу, / явльшуся на земли человеком за благость, / Тому последовав, апостол избранный явился еси / и благовестник Евангелия вселенней велегласен. / Сего ради чтим честную память твою, Матфее Богоглаголиве, / моли милостиваго Бога / да грехов оставление подаст душам нашим.

Использованные материалы

  • http://www.jmp.ru/svyat/nov16.htm

Источник: https://drevo-info.ru/articles/11658.html

Ссылка на основную публикацию